سالن زیبایی عروس در شیراز

سالن زیبایی عروس میکاپ و شنیون عروس در شیراز

سالن زیبایی عروس بهترین آرایشگاه عروس میکاپ عروس و شنیون عروس میکروبلیدینگ ابرو فیبروز ابرو اکستنشن مژه کاشت ناخن رنگ و لایت در شیراز

سالن زیبایی عروس میکاپ و شنیون عروس در شیراز

سالن زیبایی عروس بهترین آرایشگاه عروس میکاپ عروس و شنیون عروس میکروبلیدینگ ابرو فیبروز ابرو اکستنشن مژه کاشت ناخن رنگ و لایت در شیراز

سالن زیبایی عروس میکاپ و شنیون عروس در شیراز

انجام
خدمات تخصصی میکاپ و شنیون عروس
خدمات تخصصی میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو با ماندگاری بالا
خدمات لیفت ابرو، لیفت و تینت مژه
خدمات تخصصی اکستنشن مژه
خدمات کاشت تخصصی ناخن
خدمات رنگ و لایت حرفه ای با بهترین برندها

پوست شناسی در تاتو| رنگ تاتو

سه شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰ ب.ظ

پوست شناسی در تاتو

رنگ پوست

 

پوست شناسی در تاتو عامل بسیار مهمی است تا به وسیله شناخت آن بتوان بهترین و نزدیکترین رنگ را به پوست انتخاب کرد . همچنین از مکمل هایی استفاده کرد که بعد از اتمام کار،رنگ با توجه به نوع پیگمنت پوست تغییر نکند.

 

پوست شناسی در تاتو


پوست شناسی در تاتو همانند دیگر مقوله های آرایشی و زیبایی بسیار پر اهمیت است، و آموزش و یادگیری آن از ملزومات دانش یک پیگمنتر کار است.

 

رنگ پوست

 

عوامل متاثر در گوناگونی رنگ پوست


همه ما میدانیم که ژنتیک و زمینه ارثی یکی از اصلی ترین عوامل تفاوت رنگ پوست است;اما شاید باید نگاهی فراتر داشته باشیم و منشا آن را که پراکندگی جغرافیایی و نژادی است در نظر بگیریم.

دانستن منشا تفاوت رنگ پوست برای پوست شناسی در تاتو شاید در نگاه اول امری بی فایده به نظر بیاید اما دانستن آن راهی است برای تشخصی انواع پوست و پیگمنت های آن.

به طور کلی هرچه به خط استوا نزدیکتر شویم رنگ پوست هم تیره تر می شود و هرچه از استوا دورتر پوست روشن و سفید است. افرادی که نزدیک به خط استوا زندگی می کنند به دلیل تابش بسیار زیاد اشعه ماوراءبنفش پوستشان ماده ای به نام ملانین تولید میکند تا پوست آنها را در مقابل این تابش شدید محافظت کند.

 

رنگ پوست

 

تولید همین ملانین باعث تیرگی پوست می شود و از طرفی هرچه پوست تیره تر باشد محافظت و مقاومت بیشتری در مقابل تابش نور خورشید دارد در نتیجه افرادی نزدیک به خط استوا با پوستی تیره از ویتامین D کمتری برخوردار هستند که با همین تابش شدید ، این مقدار کمبود ویتامین جبران می شود.

تغذیه،بیماری های ژنتیکی،کمبود برخی ویتامین ها،استفاده دخانیات،استراحت کافی و برخی از این قبیل عوامل نیز در تغییر رنگ پوست متاٌثر هستند.

 

رنگ پوست

 

انواع رنگ پوست – پوست شناسی در تاتو


به طور کلی رنگ پوست به پنج دسته سفید ،سبزه، گندمی، گندمی رو به سفید، گندمی رو به سبزه تقسیم می شوند.

سفید پوستان پیگمنت قرمز بدن آنها غالب است.

سبزه پوستان پیگمنت آبی بدن آنها غالب است.

گندمی پوستان پیگمنت غالب آنها آبی و قرمز به طور پنجاه پنجاه است.

گندمی پوستان رو به سفید پیگمنت آنها هشتاد درصد رو به قرمزی و بیست درصد آبی است.

گندمی پوستان رو به سبزه پیگمنت آنها هشتاد درصد رو به آبی و بیست درصد قرمز است.

 

چرا پوست شناسی در تاتو صورت باید برای ما مهم باشد؟


وقتی با پیگمنت های پوست آشنا می شویم میبینیم که هر کدام از پوست ها چه پیگمنت غالبی دارند بنابراین بر طبق آن رنگ مورد نظر را انتخاب میکنیم تا پیگمنت اصلی پوست را تشدید نکنیم.و در ادامه از هر خنثی کننده ی مربوط به همان رنگ مورد نظر استفاده می کنیم.

منظور از تشدید پیگمنت اصلی پوست یعنی اینکه مثلا اگر پوست سفید است یا سبزه از مکملی استفاده کنیم که پیگمنت غالب رنگ  پوست را خنثی کند. ور در انتهای کار رنگ روی صورت به قرمزی،بنفشی،آبی یا سبزی نزند.

 

رنگ پوست

 

رنگ شناسی در تاتو


بعد از پوست شناسی در تاتو، رنگ شناسی از عوامل مهم و اساسی در مبحث تاتو است. همانطور که پوست شناسی از ملزومات دانشی یک پیگمنتر کار است، رنگ شناسی نیز جز ملزومات است. راحت تر بگوییم پوست شناسی و رنگ شناسی مکمل هم و در ارتباط با هم دیگرند.

رنگ شناسی مبحث بسیار وسیع و گسترده ای دارد و در حیطه آرایشی، نقاشی و عکاسی هر کدام دارای قواعد ویژه و استانداردهایی است.در اینجا قصد ما توضیحات در مورد رنگ شناسی در نقاشی و عکاسی نیست. بلکه به طور مختصر و مفید از حیطه کاری خودمان چند مورد مهم را به شما دوستان عزیز می گوییم.

 

رنگ ساختن برای انواع پوست

 

کسانی که پوست سفید دارند یعنی پیگمنت قرمز آنها غالب است باید از رنگ مکمل قرمز که سبز است استفاده کرد.یعنی از رنگ تناژ زیتونی.کسانی که پوست سبزه دارند یعنی پیگمنت آبی یا سرد آنها غالب است باید از مکمل گرم استفاده شود.یعنی از رنگ تناژ قرمز دار.کسانی که پوست گندمی دارند یعنی هم پیگمنت آبی و قرمز یا گرم و سرد دارند باید از دو مکمل زیتونی یا قرمز استفاد شود.حالا در  این نوع اگر گندمی بود به همین روش ولی اگر گندمی رو به سفید است هشتاد درصد زیتونی و بیست درصد قرمزی استفاده می شود و اگر گندمی رو به سبزه باشد بر عکس هشتاد درصد قرمزی و بیست درصد زیتونی یا سبز استفاده می شود.

 

نکته مهم در مورد پوستهای گندمی : حتما باید برای این  نوع پوست از مکمل زرد استفاده شود چون اگر از مکمل زرد استفاده نشود به دلیل اینکه هر دو پیگمنت هم در رنگ و هم در پوست وجود دارد در انتهای کار رنگ روی پوست رو به بنفشی می رود. بنابر این خنثی کننده زرد برای پوست های گندمی الزامی است . پوست شناسی در تاتو و رنگ شناسی همیشه به ما کمک میکند تا بتوانیم مناسب ترین رنگ را انتخاب کنیم، اما باید دانش و اطلاعات مربوط به آن را داشته باشیم.

 

در ترکیبات برخی از رنگها در برند های مختلف از قبل این مکمل ها استفاده شده اند و در برخی برند ها نیز پیگمنتر کار باید این ترکیبات را انجام دهد. عموما رنگ ها با یک تناژ غالب و خاص در بازار موجود هستند که باید خودتان این ترکیبات را انجام دهید.

ولی به یاد داشته باشید چه دارای این ترکیبات باشند یا خیر پوست اشخاص مختلف متفاوت است پس بهتر است ابتدا رنگ و پوست را بشناسیم تا در انتهای کار موجب رضایت مشتری باشیم.

 

در کشورمان ایران نیز این گوناگونی رنگ پوست کاملا مشهود است. به دلیل شرایط اقلیمی ایران از سفیدترین رنگ پوست تا تیره ترین را دارا است. اما به طور کلی رنگ غالب پوست در کشورمان رنگ گندمی است. و عموما رنگ چشم و ابروی ایرانیان قهوه ای و یا مشکی است.

 

در نتیجه خیلی نمی توان از رنگ های روشن یا عسلی استفاده کرد، نه اینکه اصلا نشود اما غالباً به دلیل این نوع رنگ از پوست رنگ های متوسط بسته به تناژ سرد یا گرم بسیار مناسب تر هستند.

 

بنابراین دانستن همین موضوع شاید بتواند به ما کمک کند که معمولا باید از چه تناژ رنگها و مکمل هایی استفاده کنیم.

 

tatooacademy.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۰۵
آرایشگاه عروس هانا شیراز

رنگ پوست در تاتو

پوست شناسی در تاتو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی